+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Metallic lak ..hoe te behandelen ?

Frank
    Guest

Metallic lak ..hoe te behandelen ?

Heb een donkergroene colt '97 . Wilde de krasjes gaan wegpoetsen met een cleaner. Wat zegt mijn buurman.... dat je op een metallic lak geen cleaner mag gebruiken .Een uurtje deze forum doorzocht naar info over metallic . Verschillende termen gelezen maar niet datgene gelezen wat ik wilde, zoals METALLIC LAK DOE JE ALS VOLGT.

Kan iemand mij overtuigend/duidelijk vertellen wat je wel en niet mag doen met metallic lak.

Heb reeds Meguiar's Brilliant Solutions Brochure in huis. Dacht een uitleg te vinden in welke volgorde je alles moest doen. Ik mis zinnen zoals ..bij een cleaner gebruik je deze doek om het in te wrijven en daarna deze om het ect....

Dibbuz
    Guest

Re: Metallic lak ..hoe te behandelen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frank
    Heb een donkergroene colt '97 . Wilde de krasjes gaan wegpoetsen met een cleaner. Wat zegt mijn buurman.... dat je op een metallic lak geen cleaner mag gebruiken .Een uurtje deze forum doorzocht naar info over metallic . Verschillende termen gelezen maar niet datgene gelezen wat ik wilde, zoals METALLIC LAK DOE JE ALS VOLGT.

Kan iemand mij overtuigend/duidelijk vertellen wat je wel en niet mag doen met metallic lak.

Heb reeds Meguiar's Brilliant Solutions Brochure in huis. Dacht een uitleg te vinden in welke volgorde je alles moest doen. Ik mis zinnen zoals ..bij een cleaner gebruik je deze doek om het in te wrijven en daarna deze om het ect....
    Ik vroeg dat dus ook in een topic en het 5 stappen plan mag je gewoon doen werd mij verteld en dat geloof ik ook wel omdat die Cleaner maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel licht schurend is.

En wat jij zei had ik ook al er wordt niet echt duidelijk verteld waar je wat het beste voor kunt gebruiken.voorbeeld: je hebt 3 soorten shampoo maar welke is nou goed voor welke type lak?
    Dat soort dingen mis ik wel, als je het fourm niet doorzoekt kom je daar niet echt achter.

Greetz

Dennis

Sheik
    Guest
    Alle producten, zoals uit de pro als consumenten lijn zijn geschikt voor metallic/parel lakken. De huidige unilakken hebben ook een blanke laklaag, dus daar zit het verschil niet in.

Kortom, ja, je mag zelfs de meest agressieve cleaner die Meguiars in het assortiment heeft toepassen op je metallic lak.

Wat je buurman zegt is dus onjuist. Sterker nog, bij een uni lak zonder blanke laklaag zul je eerder moeten opletten dan metallic lak, omdat je dan de buffer van blanke lak niet hebt.

Sheik
    Guest
    Alle shampoos zijn geschikt voor alle laksoorten.

Aangeraden wordt om een shampoo te gebruiken uit dezelfde productlijn als de wax omdat deze elkaar aanvullen en de formule daarop afgestemd is. Waarom je kiest voor een bepaalde shampoo en/of wax hangt af van wat je verwachtingen zijn.

Frank
    Guest
    Nog langer zoeken ? Wanneer je mij kan vertellen waar jouw vraag staat ben ik al eebn beetje de goede kant op.

Bedankt.

Sheik
    Guest
    Zoeken helpt, ik heb ooit een post geschreven waarin ik het verschil tussen de shampoos had toegelicht.

Voor een daily ride waarbij duurzaamheid belangrijk is adviseer ik de NXT serie.

Frank
    Guest
    Oke iga naar de winkel en koop de NXT -serie. Waar is de cleaner van NXT die de krasjes moet verwijderen ? blijft dit DC paint cleaner of scratch X .

Een cleaner wrijf je toch net zolang in totdat je het niet meer ziet met een pad of een supreme shine microfiber (26.99 euro)

challenge
    Guest
    ik snap het verhaal van je buurman wel.

tegenwoordig bestaat een laklaag uit meerdere lagen.
    dus kleur en blankelak
    vroeger had je dus vaak alleen acryl lakken
    dus alleen kleur waar een glanslaag in zit.
    ook de metalliclakken had dit vroeger.

dus toen mocht je geen polijst producten gebruiken opo metallic lakken omdat je dan de metallic deelyjes in de lak veranderde van patroon en kreeg je van die lelijke donkere plekken op je auto.
    daar had je dus speciale poets voor.

tegewoordig worden alle metallic lak lagen afgelakt met blank en is dit niet meer van toepassing.

als jouw auto ouder is als 20 jaar en hij heeft een matalliclaklaag dan zou ik toch even uitkijken en een klein gedeelte op een niet opvallende plek uitproberen.

ik weet namenlijk niet echt tot waneer deze acrylaat metallic verf is toegepast.

Frank
    Guest
    Goed en duidelijk verhaal over metallic , Bedankt.

challenge
    Guest
    tot uw dienst

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten